Olen viimasel ajal mõelnud, mis on kõige väärtuslikum töine kogemus või teadmine, mis laseb saavutada rohkemat või tõhusamalt. Universaalselt. Ja leidnud, olgugi et ma teen turundust, aitan arendada teenuseid, paika panna strateegiaid, vahel pildistan, siis kõige alus on siiski kommunikatsioon. Iga äri on inimestevaheline – me teeme otsuseid alateadlikult esmamulje, aga ka kogemuste põhjal ning eelistame neid kontakte, kellega oleme sarnasel lainel.

    Minu töös on palju otsesuhtlust – intervjuud, kohtumised inimestega nii silmast-silma kui ka telefoni teel selgitamaks välja tarbimisharjumusi ja klientide vajadusi. Sellest aastast otsustasin ka vähendada Messengeris oldud aega ja suhtlust, et tuua tagasi kvaliteeti – kuulata inimesi rohkem, tabada ridadevahelisi hetkeseise ja vähendada möödarääkivusi (mis paratamatult kirjalikust suhtlusest tulevad).

    Seda üllatavam oli, kui sain mobiilioperaatorilt kuu teisel nädalal SMSi, et mu kõneminutid on täis räägitud. See oli nii üllatav, et pidin üle kontrollima ega jutt netimahust ei käi. Kontrollisin ka üle mahud – minu mobiilse elu paketti kuulub 400 SMSi (millal sina viimati selle eelise ära kasutasid?) ning 400 min eetriaega ehk 6,7h. Tänapäeval, kus me loeme üle sammud, kalorid, ampsud ja unetunnid, polnud ma suhtlust kokku arvutanud.

    Küsimus: mitu tundi sina kuus räägid? Aga kuulad?

    Elagu kommunikatsioon!